Assure

ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİ: Öğrencilerim meslek lisesi son sınıftalar, 16-18 yaş aralığındalar, sınıf mevcudu 20 kişi (12 erkek 8 kız), özel durumu olan öğrenci yok, yaklaşık olarak sosyoekonomik düzeyleri aynı(orta düzey), bilgisayar bilgileri eşit ve orta seviyede, bilgisayar öğrenmeye ilgililer, görsel algılamaya daha çok açıklar.

AMAÇ VE HEDEF BELİRLENMESİ: Hedef davranışlar;

1-Mobil iletişimin ne olduğunu anlamak

2-Mobil iletişimin nasıl gerçekleştiğini öğrenmek

3-Çoklu erişim tekniklerini öğrenmek

4-Günlük hayatta yaptığı telefon konuşmalarının nasıl gerçekleştiğini açıklayabilmek

KABUL EDİLEBİLİR PERFORMANS DURUMLARI: Öğrenciler bu dersten başarılı olabilmek için sınavlarda ve uygulama saatlerinin toplamında %65 başarı göstermek durumundadır.

ÖĞRETİM YÖNTEMİ VE MATERYALLERİN SEÇİMİ:

Elde edilebilir materyal seçimi: Dersin daha iyi kavrayabilmeleri için projeksiyon cihazı ve bilgisayar gereklidir. Benim hazırlayacağım materyal powerpoint sunusu olacak.

Var olan materyallerin elden geçirilmesi: Dersle ilgili teknolojik materyallerin kontrolü yapılır ve problemlerin olup olmadığı incelenir varsa problemlerin giderilmesi için çalışılır. Öğrencilerin oturma düzenleri, öğretmenlerini görebilecek şekilde olmalıdır. Öğrenciler tahtayı rahatlıkla görebilmelidir.

MATERYALLERİN KULLANIMI:

Materyal ve ortamın hazırlanması: Sınıfta başarı düzeyini artırmak için, öğretim yöntem ve teknikleri, araç ve materyalleri etkili biçimde kullanılmalı. Öğrenciye verilecek testin hazırlanması. Sunumdaki görüntünün tüm öğrenciler tarafından rahatlıkla görülebilmesi için öğrencilerin oturma düzeni, yansıtma yüzeyini ve hocayı görebileceği şekilde düzenlenmelidir.

Öğrenme deneyimlerinin sağlanması: Öğretmen konuyu anlatır öğrencilerin anlaması ve konuyu pekiştirebilmesi için gerçek yaşamdan örnekler verir. Projeksiyon aleti yardımıyla konu ile ilgili pekiştireçlerin öğrencilerden tarafından görülmesini sağlar. Konuyla ilgili videolarını paylaşır.

ÖĞRENEN KATILIMI SAĞLANMASI: Öğrenciler derste ne kadar aktif olursa o kadar iyi öğrenirler. Öğretmen konuyu anlattıktan sonra öğrencileri gruplara ayırır ve konuyla ilgili 1 soru sorar, aralarında birbirlerine bilgi aktarımı yapmalarını sağlar. Sonrasında da grup sözcüleri sorularla ilgili cevaplarını hocaya aktarır. Böylece tartışma ortamları, grup çalışmaları, uygulamalı aktiviteler kullanılarak öğrenimin pekiştirilmesi sağlanır.

DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRİP DÜZELTME: Ders sonunda test sorularının yer aldığı kağıtlar öğrencilere dağıtılarak öğrenmenin ne kadar olduğu tespit edilir. Bu alıştırma puanlandırılarak öğrencilere dönüt verilir. % 65lik başarıyı sağlayamayan öğrencilere ekstra alıştırma yaptırılarak eksiklikler giderilir.

Kullanılan materyalin değerlendirilmesi: Bazı öğrencilerin öğrenme esnasında hazırlanan sunumdan sıkıldığı gözlenirse, yapılan sunumlarda görselliğe ve efektlere daha çok ağırlık verilecek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder